Νέα κινητικότητα για την υπόγεια αποθήκη αερίου στη Ν. Καβάλα

Δεν υπάρχουν Σχόλια Share:

Το ύψους του κόστους των συνοδών έργων που θα πρέπει να υλοποιηθούν στο εθνικό σύστημα φυσικού αερίου στη Β. Ελλάδα, αναδεικνύεται σε κρίσιμο παράγοντα για τη βιωσιμότητα του έργου της δημιουργίας αποθήκης φυσικού αερίου στο εξαντλημένο πεδίο της Νότιας Καβάλας.

Αυτό προκύπτει από τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα για το έργο, με τη συμμετοχή του ΥΠΕΝ, της ΡΑΕ, του ΔΕΣΦΑ και του ΤΑΙΠΕΔ. Στόχος της σύσκεψης ήταν να ξεκαθαρίσει το τοπίο σε ό,τι αφορά τις απαιτούμενες επενδύσεις στο σύστημα μεταφοράς και οι οποίες σχετίζονται με το έργο της αποθήκης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στη σύσκεψη διαπιστώθηκε ότι ένα σημαντικό μέρος των έργων δεν αφορούν αποκλειστικά την αποθήκη αλλά και άλλες διεθνείς υποδομές που κατασκευάζονται ή θα ξεκινήσουν να αναπτύσσονται στην περιοχή, όπως ο αγωγός IGB και το FSRU της Αλεξανδρούπολης.

Τα έργα αυτά δημιουργούν ούτως ή άλλως την ανάγκη αναβάθμισης του ΕΣΦΑ από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τους Κήπους.

Αυτό σημαίνει ότι οι επενδύσεις αναβάθμισης του ΕΣΦΑ θα πρέπει να αντιμετωπιστούν στο ευρύτερο πλαίσιο λειτουργίας όλων των υποδομών που υλοποιούνται στη Β. Ελλάδα.

Κατά συνέπεια τα κόστη για τα έργα που πρέπει να γίνουν αποκλειστικά για την ένταξη της αποθήκης στο σύστημα περιορίζονται κατακόρυφα.

Σύμφωνα με πληροφορίες κατά τη συνάντηση, οι εκπρόσωποι του ΔΕΣΦΑ υποστήριξαν ότι ακόμη και εάν το ποσοστό της κοινωνικοποίησης (δηλαδή του κόστους που θα περάσει στους καταναλωτές) οριστεί στο 100% και ληφθεί υπόψη το χειρότερο σενάριο, δηλαδή να μη χρησιμοποιηθεί η αποθήκη από κανέναν χρήστη, η επιβάρυνση στους λογαριασμούς στις ρυθμιζόμενες χρεώσεις δε θα ξεπεράσει το 1%.

Κατά τη συνάντηση οι εκπρόσωποι του ΔΕΣΦΑ παρουσίασαν επικαιροποιημένη μελέτη, για την ΥΑΦΑ, σύμφωνα με την οποία οι χρήστες της αποθήκης θα αποκομίζουν σημαντικό όφελος από την εκμετάλλευση των ευκαιριών διαφοροποίησης των τιμών με την αποθήκευσης καυσίμου τις περιόδους χαμηλού κόστους και την πώληση τις περιόδους υψηλών τιμών. Αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες θα έχουν ισχυρό οικονομικό κίνητρο για να αξιοποιήσουν την υποδομή.

Από την πλευρά της ΡΑΕ πάντως, κρίσιμη παράμετρος για τη βιωσιμότητα του έργου κρίνεται η ανάγκη ή όχι δημιουργίας δεύτερου αγωγού μεταφοράς για την απρόσκοπτη λειτουργία της υποδομής.

Εάν χρειάζεται η κατασκευή δεύτερου αγωγού τότε το κόστος εκτινάσσεται στα 600 – 700 εκατ. ευρώ και η αποθήκη είναι οικονομικά ασύμφορη σύμφωνα με το Ρυθμιστή.

Σε κάθε περίπτωση είναι σαφές ότι η προοπτική κατασκευής της υπόγειας αποθήκης φυσικού αερίου στη Ν. Καβάλα έχει κερδίσει έδαφος υπό το πρίσμα της τρέχουσας ενεργειακής κρίσης, που ανέδειξε ότι η Ελλάδα είναι από τις λίγες χώρες της Ευρώπης που δε διαθέτει υποδομή αποθήκευσης φυσικού αερίου.

Στο πλαίσιο αυτό εκτός από τις οικονομικές και τεχνικές παραμέτρους, η υλοποίηση του έργου έχει και τη διάσταση της ασφάλειας του ενεργειακού εφοδιασμού.

Χάρης Φλουδόπουλος

Πηγή: capital.gr

Προηγούμενο άρθρο

Τέσσερις άνδρες άρπαξαν και πυρπόλησαν λεωφορείο στη Βόρεια Ιρλανδία

Επόμενο άρθρο

Δημόσιες υπηρεσίες και τράπεζες: Πώς θα γίνεται η είσοδος από σήμερα

μπορεί να σας αρέσει επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *